.
Darul Ikhwan. Powered by Blogger.

Di Jalan Dakwah Aku Menikah

 Di Jalan Dakwah Aku Menikah
Nama Di Jalan Dakwah Aku Menikah - Cahyadi Takariawan
Harga RM25.00
Penerangan
“Menikah, sepertinya indah dan penuh bunga-bunga harapan. Memulai hidup berdua dengan seorang yang (akan) kita cintai sepenuh hati. Membingkai ibadah dalam sebuah rumah tangga,

ah… betapa keindahan yang tidak bisa diungkap dengan kata-kata. Siapapun akan segera membayangkan kebahagaian begitu berfikiran tentang pernikahan dan rumah tangga, demikian pula saya.

Tetapi menikah juga menyifatkan kekhawatiran, mungkinkah ada seseorang yang tepat bagi saya. Bukan hanya tepat dalam pandangan fizik dan duniawi, tetapi tepat dalam semangat dan cita-cita untuk senantiasa produktif bagi umat. Meski samar dalam tersembunyi, dalam lubuk hati tetaplah ada kegelisahan dan pergolakkan.”

Buku “Di Jalan Dakwah Aku Menikah” adalah sebuah buku yang memberi kita panduan sebelum menjejakkan kaki ke alam perkahwinan dengan mengikuti syariat Allah dan menelusuri sunnah Rasulullah terutama sekali kepada para pendakwah.

Namun pernikahan di jalan dakwah adalah pernikahan yang “istimewa” bagi sesiapa yang memahami. Apa yang “istimewa”nya? Di dalam buku ini anda akan jumpa jawapannya!
Stok Yang Masih Ada 6 unit
Misc

0 comments:

Post a Comment